ساخت نخستين شهر دريايي ايران در قشم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 36
نویسنده : مولوی
مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستين شهر دريايي ايران در منطقه آزاد قشم با هدف رفع نيازهاي دريايي کشور ايجاد خواهد شد.

به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از روابط عمومي منطقه آزاد قشم سيد رضا موسوي افزود: ايجاد شهر دريايي در قشم بسياري از نيازهاي تجارت دريايي کشور را مرتفع خواهد کرد.

وي بابيان اينکه در آبهاي ايران قريب به 300 کشتي در مقياس بزرگ و 3500 کشتي در مقياس کوچک در حال فعاليت هستند که جايگاه مناسبي براي تعمير و نگهداري آنها وجود ندارد، افزود: در حال حاضر کشتي‌هاي ما در خارج از کشور ساخته مي‌شوند و با توجه به اينکه هر کشتي عمر مفيدي دارد و بعد از دو سال به تعميرات اساسي نياز پيدا خواهد کرد، ايجاد يک شهر دريايي مي‌تواند نياز کشور را در ساخت کشتي و ملحق شدن به ناوگان تجاري جهان برطرف کند.

وي افزود: در حال حاضر تنها 10 تا 15 درصد از تعميرات کشتي‌ها در داخل کشور انجام مي‌شود و مابقي به دليل عدم وجود امکانات تعميراتي براي بازسازي به کشورهاي حاشيه خليج فارس فرستاده مي‌شوند.
اين در حالي است که هر کشتي براي رسيدن به نزديکترين شهر دريايي و برطرف کردن نيازهاي خود مجبور به طي کردن مسافتي بالغ بر 80 مايل است.

موسوي با اشاره به انتخاب منطقه آزاد قشم براي اجراي اين پروژه، در مورد ويژگي‌هاي اين منطقه گفت: منطقه آزاد قشم با داشتن کمترين فاصله با تنگه هرمز، دارا بودن 260 کيلومتر ساحل قابل استفاده براي حرکت کشتي‌ها و مهمتر از همه قرار گرفتن در موقعيت منطقه آزاد که آن را از معافيت گمرکي و مالياتي برخوردار مي‌کند، به عنوان مناسبترين منطقه براي اجراي اين طرح در نظر گرفته شده است.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه تصريح کرد: قشم در مقايسه با شهرهاي مطرح دريايي جهان همچون بحرين، دبي و سنگاپور، از وسعت و موقعيت بهتري برخوردار است و با اجراي درست اين طرح مي‌توان آن را به قطب موثر دريايي در سطح جهان تبديل کرد.

وي همچنين از تاسيس شهرکي در اين شهر دريايي خبر داد و گفت: تمام شرکت‌ها و سازمانهايي که به نوعي با دريا در ارتباط هستند، مي‌توانند نمايندهاي در اين شهرک داشته باشند که اين مساله باعث ارتباط موثر و تعامل هرچه بيشتر سازمان‌ها و تسريع در روند امور مربوطه خواهد شد.

ساخت هتل و مراکز آموزشي، تاسيس مکاني براي قايق‌هاي تفريحي و ايجاد امکانات لازم براي ورزش‌هاي دريايي از جمله اقدام‌هايي است که به منظور جذب گردشگر در اين شهر دريايي به اجرا در خواهد آمد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: